Newsletter
Εγγραφείτε στο newsletter μας για να μαθαίνετε σημαντικά νέα γύρω από το χώρο του διαδικτύου και του ηλεκτρονικού εμπορίου!
Ο όρος Βελτιστοποίηση θέσης ή SEO (Search Engine Optimization, στην αγγλική ορολογία) είναι γνωστός εδώ και καιρό στο χώρο του internet: χαρακτηρίζει όλες τις ενέργειες/επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας ώστε να πετύχουμε τη καλύτερη δυνατή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Η βελτιστοποίηση της θέση είναι μια συνεχείς διαδικασία και απαιτούνται συνεχείς ενέργειες για την επιτευξή της.
Παρακάτω, παραθέτουμε μερικές σημαντικές συμβουλές για την επίτευξη της καλύτερης θέσης μέσω της διαδικασία on-site SEO (ενέργειες βελτισοποίησης που γίνονται στο ίδιο μας το website).
Δημιουργήστε περιεχόμενο, ώστε να προσελκύει το ενδιαφέρον και να είναι απλό και κατανοητό από τον επισκέπτη. Μην ξεχνάτε να κάνετε αναφορά σε σημαντικές φράσεις ή λέξεις με τις οποίες επιθυμείτε να σας αναζητούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης.
Συμπληρώστε με μικρούς και περιεκτικούς τίτλους κάθε σελίδα του ιστότοπου σας, και επιπλέον τιτλοφορείστε και το κάθε συστατικό της (πχ. Alt tag εικόνων, Τίτλους στους συνδέσμους κ.ο.).
Φρόντισε το περιεχόμενο της κάθε σελίδας να είναι μοναδικό τόσο στον τίτλο όσο και στο κείμενο που ακολουθεί. Είναι σημαντικό να αποφύγετε τις αντιγραφές τόσο στα κείμενα όσο και στις εικόνες.
Αν και είναι αμφιλεγόμενο το αποτέλεσμα για τη συμπλήρωση των μετα-επισημάνσεων (META tags) θεωρούμε ότι καλό είναι να συμπληρώνετε τουλάχιστο το meta description μέχρι τους 160 χαρακτήρες, μιας και χρησιμοποιείται από τη μηχανές ως επεξηγηματικό κείμενο στα αποτελέσματά τους. Αντίστοιχα συμπληρώστε και τα meta keywords τουλάχιστον ως αναφορά στις λέξεις ή φράσεις που θα θέλετε να προωθήσετε στη συγκεκριμένη σελίδα.
Φρόντισε τα links που αναφέρονται σε άλλους δικτυακούς τόπους (external links) να ανοίγουν σε νέα καρτέλα, ενώ οι εσωτερικοί σύνδεσμοι (internal links) να ανοίγουν στην ίδια σελίδα. Έτσι, δεν θα χάνονται οι επισκέπτες σου σε άλλους δικτυακούς τόπους, επίσης φρόντισε τουλάχιστον, την αρχική πληροφόρηση να την παρέχει ο δικτυακός σου τόπος, πριν την τελική μετάβαση σε εξωτερικό ιστότοπο.
Προσπάθησε τα URLs να μην ξεπερνούν τους 100 χαρακτήρες και να αναφέρονται στην κύρια λέξη-φράση αναζήτησης που θέλετε να προωθήσετε.
Ελέγξτε το χρόνο φορτώματος (loading time) των σελίδων και προσπαθήστε να τον βελτιώσετε. Αποφύγετε μεγάλες φωτογραφίες και βαριά συστήματα κώδικα είτε είναι server-side είτε client-side. Επίσης, είναι σημαντικός ο server φιλοξενίας να έχει διαθεσιμότητα σε πόρους, δηλαδή με λίγα λόγια, αποφύγετε τους “φορτωμένους “ servers. Ελέγξτε το site σας στο page speed της Google για βαθμολογία και προτάσεις βελτίωσης.
Είναι σημαντικό ο δικτυακός τόπος να υποστηρίζει κινητά τηλέφωνα (smart phones) και ταμπλέτες (tablets), και να παρέχει συμβατό περιεχόμενο για όλα τα λειτουργικά και τους browsers που αυτά έχουν.
Φρόντισε την ασφάλεια του δικτυακού τόπου, μιας και η Google δίνει μεγάλη σημασία σε αυτό, χαρακτηρίζοντας ως ανεπιθύμητα τα websites που έχουν "κολλήσει" κάποιο ιό ή χρησιμοποιούνται σε DDOS attacks, μη προτείνοντας τα στα αποτελέσματα τους. Websites που βασίζονται σε συστήματα ανοιχτού κώδικα τα οποία δεν συντηρούνται ενεργά από κάποιο τεχνικό (οπότε και δεν γίνονται τα απαραίτητα update ασφαλείας), είναι συνήθως εκτεθειμένα στους παραπάνω κινδύνους.
Η Google πρόσφατα ανακοίνωσε ότι προτιμά να καταχωρεί sites με αυξημένη ασφάλεια-κρυπτογράφηση (https) και τελευταία τους δίνει επιπλέον ώθηση στο ranking. Ενεργοποιήστε ένα SSL Certificate για την ασφάλεια του site αλλά και την εξασφάλιση της καταχώρισής του στη Google.
Καλή επιτυχία!