Loading. Please wait...

Εφαρμόζετε εκπτώσεις στο e-shop σας; Σας ενδιαφέρει!

25 Sep 2023

Τον Απρίλη του 2023 δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως ένας οδηγός με τίτλο Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές / εκπτώσεις / προωθητικές ενέργειες), στον οποίο αναλύονται όλοι οι εγχώριοι αλλά και οι Ευρωπαϊκοί νόμοι (που ήδη έχουν ενταχθεί στο Ελληνικό δίκαιο) που σχετίζονται με τις προϋποθέσεις παρουσίασης προωθητικών ενεργειών με εκπτώσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες, τόσο στα φυσικά καταστήματα, όσο και σε όλα τα μέσα επικοινωνίας μιας επιχείρησης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, φυλλάδια, internet κτλ). Σχεδόν αμέσως μετά την δημοσίευση και την περίοδο των εκπτώσεων του Καλοκαιριού 2023, επιβλήθηκαν υπέρογκα πρόστιμα σε γνωστές αλυσίδες λιανικής, που υπέπεσαν σε σχετικές παρατυπίες.

Λαμβάνοντας υπόψη πως και άλλοι φορείς προχώρησαν σε δημοσίευση σχετικών προειδοποιήσεων και διευκρινήσεων με σκοπό την ενημέρωση των εμπόρων (πχ ο ΣΕΒ εξέδωσε το Σεπτέμβρη σχετικό οδηγό), φαίνεται πως η τάση της πολιτείας να εφαρμοστούν απόλυτα και στο σύνολό τους οι σχετικοί κανόνες είναι αποφασιστική!

Αν έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα, τότε τα παρακάτω σας αφορούν ΑΜΕΣΑ!

Πως επηρεάζεται το e-shop μου από το κώδικα δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης τιμών;

Όλοι οι τρόποι απεικόνισης που χρησιμοποιούνται για να υποδείξουν τις μειωμένες τιμές σε ένα e-shop επηρεάζονται από το νέο Κώδικα Δεοντολογίας. Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει αρκετά κλασικά παραδείγματα που αφορούν την επικοινωνία μιας τιμής σε έκπτωση:

  • Η διεγραμμένη τιμή που χρησιμοποιείται ως τιμή αναφοράς για τη μείωση τιμών (π.χ. "100€ 80€")
  • Το λεκτικό που χρησιμοποιείται για να προσδιοριστεί η τιμή αναφοράς (π.χ. "Αρχική τιμή: 100€" ή "Τιμή καταλόγου: 100€")
  • Το ποσοστό έκπτωσης που αναγράφεται σε κείμενο ή/και γραφικά badges (π.χ. "-15%", "Έκπτωση 10%")
  • Την αναφορά στο χρηματικό ποσό που εξοικονομεί ο πελάτης με την έκπτωση (π.χ. "κερδίζετε 50€", "100€ κέρδος")
  • Την ενημερωτική ετικέτα ή γραφικό που δηλώνει ότι το προϊόν είναι σε προσφορά (π.χ. "Προσφορά", "Special Offer")
  • Τα διαφημιστικά banners του e-shop που πληροφορούν για προσφορές ή/και εκπτώσεις (Όλα τα αντιηλιακά έως -50%)

Τα παραπάνω θα πρέπει να εφαρμόζονται ΜΟΝΟ εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις ανακοίνωσης μειωμένης τιμής, βάσει των γενικών οδηγιών και των παραδειγμάτων που αναφέρονται στο ΦΕΚ, και συνοψίζουμε παρακάτω.

product thumb example
Προβολή προϊόντος σε λίστες (κατηγορία, αποτελέσματα αναζήτησης κτλ)

product page example
Σελίδα προβολής προϊόντος

 

Ποιοι είναι οι κανόνες ανακοίνωσης μειωμένης τιμής προϊόντος βάσει του ΦΕΚ;

Οι βασικοί κανόνες που αναλύονται στο Κώδικας Δεοντολογίας και καθορίζουν τις προϋποθέσεις ανακοίνωσης μειωμένης τιμής είναι οι εξής:

⚠️Προσοχή στην αναφορά προηγούμενης τιμής!

Σε οποιαδήποτε προβολή μειωμένης τιμής, εκτός από την τελική τιμή πώλησης, είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή (ή αλλιώς τιμή αναφοράς), βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση. Ως τιμή αναφοράς ορίζεται η χαμηλότερη τιμή που είχε το προϊόν στο e-shop σας τις τελευταίες 30 ημέρες πριν από την εφαρμογή έκπτωσης και όχι βάσει κάποιας άλλης τιμής (βλ. περισσότερα παρακάτω)

Σε περίπτωση που εφαρμόζετε μια σταδιακή αλλά ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ μείωση τιμών (χωρίς ενδιάμεσες αυξήσεις), π.χ. σε μια καμπάνια εκπτώσεων με νέα μείωση τιμής ανά βδομάδα, ως τιμή αναφοράς μπορεί να θεωρηθεί η μεγαλύτερη τιμή που είχε το προϊόν ή η υπηρεσία τις τελευταίες 30 ημέρες.

discount example 1
Ως αρχική τιμή ή τιμή αναφοράς θα πρέπει να ορίζεται πάντα η χαμηλότερη των τελευταίων 30 ημερών...

discount example 3
...εκτός και αν οι μειώσεις τιμής είναι συνεχόμενες

⚠️Προσοχή στη διάρκεια της προσφοράς!

Μετά το πέρας των 30 ημερών από την ανακοίνωση μιας έκπτωσης/προσφοράς, εφόσον το προϊόν διατηρήσει την εκπτωτική τιμή, οποιαδήποτε αναφορά ή ανάδειξη έκπτωσης θα πρέπει να αφαιρεθεί. Εάν εφαρμοστεί νέα έκπτωση, εφόσον η προηγούμενη τιμή προσφοράς διήρκησε για τουλάχιστο 30 ημέρες, ως τιμή αναφοράς θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί η τιμή της προηγούμενης προσφοράς και όχι η τιμή που είχε το προϊόν πριν την αρχική έκπτωση

discount example 2
Μετά τις 30 μέρες με έκπτωση, εφόσον η τιμή παραμείνει ή αυξηθεί προς τα πάνω, οποιαδήποτε αναφορά σε προσφορά θα πρέπει να αφαιρεθεί!

⚠️Επιπλέον σημεία που θα πρέπει να προσέξετε:

  • Η τιμή καταλόγου ή ανώτατης τιμής λιανικής που συνήθως προτείνεται από τους προμηθευτές προϊόντων απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί ως τιμή αναφοράς του e-shop για τη μειωμένη τιμή. Μπορεί όμως να αναφερθεί με το λεκτικό "τιμή καταλόγου" ή "τιμή ανώτατης λιανικής" για λόγους σύγκρισης με την τελική τιμή που αναγράφεται στη σελίδα προϊόντος, με τρόπο που δεν υπονοείται μειωμένη τιμή ή έκπτωση.
  • Η τιμή αναφοράς μαζί με την τελική τιμή θα πρέπει να αναγράφονται σε κάθε προϊόν του e-shop, και όχι να γίνεται μόνο μια γενική αναφορά έκπτωσης σε μια κατηγορία προϊόντων (π.χ. η ανακοίνωση "30% έκπτωση σε όλες τις ηλεκτρικές σκούπες" δεν είναι αρκετή, πρέπει σε κάθε σελίδα προϊόντος του e-shop που είναι ηλεκτρική σκούπα να αναγράφεται η τιμή αναφοράς και η τελική τιμή).
  • Σε γενική αναφορά εκπτώσεων εύρους ποσοστού (πχ όλα τα παπούτσια έως -50%) θα πρέπει το πλήθος των προϊόντων που προσεγγίζουν το μέγιστο ποσοστό έκπτωσης να το δικαιολογεί: δεν πρέπει το μέγιστο ποσοστό έκπτωσης να διαμορφώνεται από την έκπτωση 2-3 μόνο προϊόντων.

Πρέπει να δράσετε άμεσα!

Οι επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο e-shop σας προκειμένου να είναι συμμορφωμένο με το νέο Κώδικα Δεοντολογίας, εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες όπως την τρέχουσα εμπορική πολιτική σας ή τις υπάρχουσες προσφορές που είναι ενεργές. Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας, έτσι ώστε να σας προτείνουμε τη καλύτερη λύση για το e-shop σας!

 

Μας εμπιστεύονται

Χρειάζομαι καθοδήγηση...

choose path

Δεν γνωρίζετε τι μπορεί να κάνει το Internet για εσάς; Θα θέλατε να μάθετε πως το διαδίκτυο και οι τεχνολογίες του μπορούν να σας βοηθήσουν;

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας προτείνουμε λύσεις που θα απογειώσουν την επιχείρησή σας!

Web templates

web templates

Επιλέξτε το πρότυπο εμφάνισης (template) που σας ενδιαφέρει, και εμείς θα αναπτύξουμε τoν νέο σας διαδικτυακό τόπο με τις πιο σύχρονες τεχνολογίες!

Διαλέξτε ανάμεσα σε πρότυπα για στατικές ιστοσελίδες, για ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), ή για δυναμικές ιστοσελίδες, κ.ά. και εμείς θα το παραμετροποιήσούμε βάσει των αναγκών σας.

Υποστηρίζουμε το Ανοιχτό Λογισμικό!

Open source εφαρμογές

Έχετε εφαρμογή ανοιχτού λογισμικού (Joomla, Drupal, Opencart, OSCommerce, WordPress, MODx κ.ά) και ο προγραμματιστής σας σας άφησε "στα κρύα του λουτρού"; Μπορούμε να αναλάβουμε την πλήρη υποστήριξη και αναβάθμιση της πλατφόρμας Open Source που διαθέτετε!

Κορυφαίες λύσεις hosting!

hosting

Επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τα διαθέσιμα πακέτα φιλοξενίας που παρέχουμε τόσο σε Windows™, όσο και σε Linux web servers.

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να μαθαίνετε σημαντικά νέα γύρω από το χώρο του διαδικτύου και του ηλεκτρονικού εμπορίου!

Εγγραφή

210.5907.200