Newsletter
Εγγραφείτε στο newsletter μας για να μαθαίνετε σημαντικά νέα γύρω από το χώρο του διαδικτύου και του ηλεκτρονικού εμπορίου!
Τον Απρίλη του 2023 δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως ένας οδηγός με τίτλο Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές / εκπτώσεις / προωθητικές ενέργειες), στον οποίο αναλύονται όλοι οι εγχώριοι αλλά και οι Ευρωπαϊκοί νόμοι (που ήδη έχουν ενταχθεί στο Ελληνικό δίκαιο) που σχετίζονται με τις προϋποθέσεις παρουσίασης προωθητικών ενεργειών με εκπτώσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες, τόσο στα φυσικά καταστήματα, όσο και σε όλα τα μέσα επικοινωνίας μιας επιχείρησης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, φυλλάδια, internet κτλ). Σχεδόν αμέσως μετά την δημοσίευση και την περίοδο των εκπτώσεων του Καλοκαιριού 2023, επιβλήθηκαν υπέρογκα πρόστιμα σε γνωστές αλυσίδες λιανικής, που υπέπεσαν σε σχετικές παρατυπίες.
Λαμβάνοντας υπόψη πως και άλλοι φορείς προχώρησαν σε δημοσίευση σχετικών προειδοποιήσεων και διευκρινήσεων με σκοπό την ενημέρωση των εμπόρων (πχ ο ΣΕΒ εξέδωσε το Σεπτέμβρη σχετικό οδηγό), φαίνεται πως η τάση της πολιτείας να εφαρμοστούν απόλυτα και στο σύνολό τους οι σχετικοί κανόνες είναι αποφασιστική!
Αν έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα, τότε τα παρακάτω σας αφορούν ΑΜΕΣΑ!
Όλοι οι τρόποι απεικόνισης που χρησιμοποιούνται για να υποδείξουν τις μειωμένες τιμές σε ένα e-shop επηρεάζονται από το νέο Κώδικα Δεοντολογίας. Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει αρκετά κλασικά παραδείγματα που αφορούν την επικοινωνία μιας τιμής σε έκπτωση:
Τα παραπάνω θα πρέπει να εφαρμόζονται ΜΟΝΟ εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις ανακοίνωσης μειωμένης τιμής, βάσει των γενικών οδηγιών και των παραδειγμάτων που αναφέρονται στο ΦΕΚ, και συνοψίζουμε παρακάτω.
Προβολή προϊόντος σε λίστες (κατηγορία, αποτελέσματα αναζήτησης κτλ)
Σελίδα προβολής προϊόντος
Οι βασικοί κανόνες που αναλύονται στο Κώδικας Δεοντολογίας και καθορίζουν τις προϋποθέσεις ανακοίνωσης μειωμένης τιμής είναι οι εξής:
Σε οποιαδήποτε προβολή μειωμένης τιμής, εκτός από την τελική τιμή πώλησης, είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή (ή αλλιώς τιμή αναφοράς), βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση. Ως τιμή αναφοράς ορίζεται η χαμηλότερη τιμή που είχε το προϊόν στο e-shop σας τις τελευταίες 30 ημέρες πριν από την εφαρμογή έκπτωσης και όχι βάσει κάποιας άλλης τιμής (βλ. περισσότερα παρακάτω)
Σε περίπτωση που εφαρμόζετε μια σταδιακή αλλά ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ μείωση τιμών (χωρίς ενδιάμεσες αυξήσεις), π.χ. σε μια καμπάνια εκπτώσεων με νέα μείωση τιμής ανά βδομάδα, ως τιμή αναφοράς μπορεί να θεωρηθεί η μεγαλύτερη τιμή που είχε το προϊόν ή η υπηρεσία τις τελευταίες 30 ημέρες.
Ως αρχική τιμή ή τιμή αναφοράς θα πρέπει να ορίζεται πάντα η χαμηλότερη των τελευταίων 30 ημερών...
...εκτός και αν οι μειώσεις τιμής είναι συνεχόμενες
Μετά το πέρας των 30 ημερών από την ανακοίνωση μιας έκπτωσης/προσφοράς, εφόσον το προϊόν διατηρήσει την εκπτωτική τιμή, οποιαδήποτε αναφορά ή ανάδειξη έκπτωσης θα πρέπει να αφαιρεθεί. Εάν εφαρμοστεί νέα έκπτωση, εφόσον η προηγούμενη τιμή προσφοράς διήρκησε για τουλάχιστο 30 ημέρες, ως τιμή αναφοράς θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί η τιμή της προηγούμενης προσφοράς και όχι η τιμή που είχε το προϊόν πριν την αρχική έκπτωση
Μετά τις 30 μέρες με έκπτωση, εφόσον η τιμή παραμείνει ή αυξηθεί προς τα πάνω, οποιαδήποτε αναφορά σε προσφορά θα πρέπει να αφαιρεθεί!
Οι επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο e-shop σας προκειμένου να είναι συμμορφωμένο με το νέο Κώδικα Δεοντολογίας, εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες όπως την τρέχουσα εμπορική πολιτική σας ή τις υπάρχουσες προσφορές που είναι ενεργές. Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας, έτσι ώστε να σας προτείνουμε τη καλύτερη λύση για το e-shop σας!