Newsletter
Εγγραφείτε στο newsletter μας για να μαθαίνετε σημαντικά νέα γύρω από το χώρο του διαδικτύου και του ηλεκτρονικού εμπορίου!
Στις αρχές του έτους η Google ανακοίνωσε πως θα σταματήσει να λαμβάνει υπόψη δομημένα δεδομένα που τυχόν περιέχονται σε διαδικτυακούς τόπους, τα οποία βασίζονται στο πρότυπο data-vocabulary.org. Σκοπός της είναι να προωθήσει ακόμα περισσότερο το πρότυπο που η ίδια δημιούργησε το 2011: το schema.org.
Τα δομημένα δεδομένα αποτελούν ουσιαστικά το μέσο με το οποίο κάθε ιστοσελίδα μπορεί να παρέχει ειδικές πληροφορίες στις μηχανές αναζήτησης για το περιεχόμενο που περιέχουν. Εφόσον κάποιος διαδικτυακός τόπος τα υποστηρίζει, τότε στον κώδικα HTML κάθε σελίδας του διαδικτυακού τόπου και ανάλογα το περιεχόμενο που παρουσιάζεται κάθε φορά (προϊόν, κατηγορία, άρθρο κτλ), ενσωματώνεται ειδικός κώδικας βάσει κάποιου προτύπου δομημένων δεδομένων (πχ data-vocabulary.org. schema.org κτλ). Ο κώδικας αυτός ουσιαστικά επαναλαμβάνει κάποιες πληροφορίες που ήδη απεικονίζονται στο χρήστη, ωστόσο με ακόμα πιο κατανοητό για τις μηχανές αναζήτησης τρόπο. Τις πληροφορίες αυτές μπορούν να ανιχνεύσουν οι μηχανές αναζήτησης και να τις χρησιμοποιήσουν για δύο βασικούς σκοπούς:
Κατά την εμφάνιση των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης, μέσω των structured data,
παρέχονται επιπλέον πληροφορίες όπως η τιμή και οι αξιολογήσεις που τυχόν διαθέτει ένα προϊόν
Δομημένα δεδομένα συνήθως παρέχονται από διαδικτυακούς τόπους οι οποίοι έχουν λειτουργικότητα ηλεκτρονικού καταστήματος, καθώς το πλήθος και το είδος των πληροφοριών που περιέχεται σε αυτά ποικίλει. Για να δείτε αν το eshop σας διαθέτει μηχανισμό structured data, απλά εισάγετε την πλήρη διεύθυνση URL πχ ενός προϊόντος στο αντίστοιχο εργαλείο της Google, το οποίο βρίσκεται στη διεύθυνση: https://search.google.com/structured-data/testing-tool
Σε περίπτωση που οι σελίδες του ιστοτόπου σας παρέχουν δομημένα δεδομένα χρησιμοποιώντας κάποιο πρότυπο διαφορετικό από το schema.org, όπως πχ το data-vocabulary.org, η Google θα σταματήσει να τα λαμβάνει υπόψιν της, αφαιρώντας από τα αποτελέσματά τις ειδικές πληροφορίες που παρέχουν οι σελίδες προϊόντων, κατηγοριών κτλ που τυχόν διαθέτετε, και ενδεχομένως, υποβιβάζοντας σε κατάταξη τον διαδικτυακό σας τόπο στις εμφανίσεις αποτελεσμάτων αναζήτησης!
Λόγω της έκτακτης κατάστασης που προέκυψε παγκοσμίως με το ξέσπασμα του Covid-19 και μετά από αναβολή της αρχικής ημερομηνίας, η Google έχει δηλώσει ότι θα προβεί σε ανακοίνωση εντός του Ιουνίου 2020 σχετικά με την καταληκτική ημερομηνία, μέχρι την οποία οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων θα έχουν περιθώριο να προχωρήσουν στις απαραίτητες αλλαγές, προκειμένου τα δομημένα δεδομένα να παρέχονται βάσει του προτύπου schema.org.
Αν δεν είστε σίγoυροι ποιο πρότυπο δομημένων δεδομένων χρησιμοποιεί ο ιστότοπός σας, καλέστε μας στο 210.5907.200 ή στείλτε μας αίτημα με τα στοιχεία σας. Εμείς θα διενεργήσουμε σχετικό έλεγχο, και εφόσον κριθεί απαραίτητο μπορούμε να εφαρμόσουμε τις αλλαγές που χρειάζονται, έτσι ώστε η ιστοσελίδα ή το eshop σας να τηρεί τις προδιαγραφές δομημένων δεδομένων που προτείνει η Google.